Zabawy dla dwulatków

Uwaga: wszystkie zabawy pod czujnym okiem rodzica/opiekuna

To są proste zabawy, do których nie potrzeba skomplikowanych i drogich zabawek li jedynie przyborów kuchennych, prostych zabawek i czegoś zjadliwego. Dlatego bardzo często zabawy ratują mi życie podczas przygotowywania posiłków, bo w trakcie gotowania zawsze znajdzie się pomysł na zabawę dla dwulatka ;)

1. Dziurki, dziurki, dziurki
Prosta zabawa. Prawie Dwulatki i Dwulatki uwielbiają wkładać, wyjmować, wkładać wyjmować. U nas na topie. Tu akurat posłużyły mi za atrakcję drewniane klocki. To był bardzo ciekawy zestaw, bo zawierał nie tylko proste klocki, ale także klocki z dziurkami, żłobieniami. Dzięki temu można było tworzyć bardziej skomplikowane konstrukcje drewniane. Zabijcie mnie, ale nie pamiętam marki tych klocków.





2. Wkładanie grochu, ziaren, sezamu, fasoli, koralików do małych pojemników
To prawie to samo, co punkt pierwszy, jednak tutaj na przedzie wyłania się wstęp do przesypywania, z tymże to takie jeszcze nieudolne operowanie łyżeczką przeważnie powoduje frustrację (no, kiedyś ogarnie). 

3. Przesypywanie/transferowanie
Tak, ciągle o tym piszę. Ale fascynacja nie mija. Ani moja nad genialnością tej zabawy, ani Dwulatków i Półtoraroczniaków. Cały czas jest to Nasz top of de top namber łan forewer end ewer. Nie wszystkie dzieci potrafią się skupić przy tej zabawie. Ledwie kilka minut. Natomiast większość dzieci przepada na godziny. Ostatnio mojemu Nowemu Towarzyszowi Zabaw (chłopiec ma rok i sześć miesięcy) przesypywanie zajęło 2 godziny i 15 minut. Nie przerywałam. Nie wiem o co chodzi. Jaka tam półkula pracuje mózgu, jakie tam synapsy, neurony co tam jeszcze się łączy. Słyszę po oddechu dziecka, że cała czacha dymi, wszystko tam w głowie paruje, trybi. No, nie mam serca przerywać.

Udostępnij:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 komentarze:

Prześlij komentarz